آموزش های تخصصی و هومیوپاتی دکتر عادل حیدری نژاد

دکتر عادل حیدری نژاد ,عضو رسمی آکادمی اطفال آمریکا , تنها هومیوپات اطفال رجیستر شده ایران و سهامدار بیمارستان فوق تخصصی تریتا

علل مختلف بی اشتهایی کودکان

بی اشتهایی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. از جمله دلایل بی اشتهایی می توان به عفونت، دندان در آوردن کودک، تب، اسهال، بیماری های هورمونی، تیروئید، دیابت، کم خونی، فقر آهن، کمبود روی، کمبود ویتامین D3، عوامل ژنتیکی و … اشاره کرد.

تشخیص علت این بی اشتهایی بسیار ضروری است. اگر کودک به یک عفونت ادراری ساده مبتلا شود، حتی استفاده از داروهای اشتها آور گیاهی می تواند علائم بیماری را پنهان کند. در این صورت ممکن است روند تشخیص بیماری در کودک به تعویق بیفتد و زمانی متوجه بیماری شوید که دیگر خیلی دیر شده است.

والدین باید منحنی رشد را ملاک رشد کودک قرار دهند، نه مشاهدات و نظر شخصی خود و اطرافیان. اگر این منحنی بالا رونده باشد، به آن معناست که کودک سوءتغذیه ندارد. ولی اگر روند نزولی باشد، باید حتما کودک را نزد پزشک برده تا علت این روند نزولی مشخص شود.

در سال اول کودک بسیار سریع رشد می کند. به گونه ای که در پایان یک سالگی وزن کودک به 3 برابر وزن هنگام تولدش می رسد. و قدش هم 24 سانتی متر رشد می کند. اما در سال دوم، رشد کودک به نصف این میزان می رسد و در سال سوم، رشد قدی و وزنی سرعت زیادی ندارد.
در حقیقت بعد از 3 سالگی فرآیند رشد به گونه ای است که اگر کودک در سال 8 سانتی متر قد کشید و 2 تا 3 کیلوگرم وزن اضافه کرد، عالی ترین رشد را داشته است.

منبع

انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 108